Podsumowanie kwartalne 1q 2023

Krótki wpis celem podsumowania po pierwszym kwartale 2023. Portfel głównie bez zmian, pojawił się tylko jeden nowy walor: R22. Całość lekko w górę.

IKE:



IKZE:



Jak widać przede wszystkim nie opłacało się trzymać TSGAMES, ale znowu jestem w sytuacji gdy według mnie papier jest wyceniony zbyt tanio.

AGORA zyskała na fali rekomendacji i po połączeniu z Eurozetem. Zamierzam jednak zmniejszyć pozycję, bo okazała się jedną z bardziej "śpiących" i nie jestem z niej zadowolony.

AMBRA okazała się całkiem niezłym typem. Często mówi się, że większość nie ma racji na giełdzie, ale tutaj popularna spółka dała mi solidny zysk. Planuję dołożyć do pozycji jeśli będzie taka możliwość.

ENTER AIR zyskało na fali poprawy sentymentu do sektora, ale według mnie nadal jest nisko wycenione. Są pogłoski o potencjalnej dywidendzie, które jak myślę jeszcze w tym roku się nie sprawdzą, ale później - dlaczego nie.

KĘTY miały swoje trudne chwile, ale nie doszło do osunięcia się ceny poniżej mojej ceny zakupu, także nie trzeba było dużo uporu, żeby trzymać ten papier. Myślę że warto było nawet dokupować na ostatnim dołku, szczególnie patrząc na ostatnie wyniki, ale nie miałem wolnej gotówki na koncie IKE i IKZE ze względu na moją strategię przebywania w 100% w akcjach cały czas. Być może warto byłoby mieć trochę gotówki (kilka procent? 10%?) i zachować je na takie okazje - coś do przemyślenia.

LSI SOFTWARE jest drugą najgorzej performującą pozycją po TSGAMES i też nie jestem zbytnio zadowolony z tego jak słabo zachowuje się kurs. Nadal widzę jednak jakiś potencjał w spółce i poczekam do kolejnych raportów żeby ocenić czy tylko przepalają gotówkę, czy jednak sprzedaż nowych produktów jest zyskowna. Wchodząc wiedziałem że będę miał do czynienia z WIG i małą płynnością, więc jestem w stanie znieść spory drag down.

ORANGEPL w gruncie rzeczy mnie zadowala. Nie ma tu fajerwerków, ale w końcu to WIG20. Nadal nie sprzedaję waloru, bo jest według mnie poniżej godziwej wyceny :)

XBS PROLOG zachowuje się nieźle, nawet mimo ostatniej korekty na kursie. Trzymam czysto dywidendowo.

PZU również zadowoliło mnie kursem, szczególnie w końcówce roku, gdy przewodziło wzrostom w portfelu. Wygląda na to, że największa zawierucha za bankami, które niestety posiada, już za nami. Nie podoba mi się oczywiście zakup PKN ORLEN, ale chociaż prezes się wypowiedział że zamierzają to sprzedać... oby po wyższej cenie niż kupili, bo przecież na PEKAO i ALIORZE wcale dobrze nie wyszli i ceny bujają się znacznie poniżej ich cen zakupu. Trzymam walor dywidendowo i raczej nie będę zmniejszał zaangażowania, planuję raczej dołożyć do innych pozycji żeby ta coraz mniej ważyła.

R22 nowy typ w portfelu. Spółka jest po skutecznym przejęciu i to mi się bardzo podoba, chociaż jak pierwszy raz o nim usłyszałem to nie doceniłem tego potencjału. Myślę, że rynek również nie docenił i nadal nie docenia, dlatego powoli buduję pozycję.

TSGAMES nadal ściąga w dół wynik, szczególnie po ostatnich wynikach rocznych spółki. Jednak ciągle żal mi wyrzucić tak tanio potencjalnie wzrostową spółkę. Na szczęście przestała ważyć dużo w portfelu i wstrząsy na kursie relatywnie mało dotykają końcowy wynik.

XTB ciągle trzymam dywidendowo i na razie nie planuję zmniejszania pozycji. Nie planuję również dokładania, bo wydaje mi się że są bardziej dynamicznie rozwijające się podmioty. Spółka jest jednak wyceniana dość nisko i pesymistycznie, ale również moja pozycja jest już relatywnie duża.

CIECH wybieram się na walne i uważam że obecna cena wezwania jest dramatycznie niska. Rekomendacje są już nawet na 70 PLN, więc dlaczego jako akcjonariusz mniejszościowy miałbym nie chcieć skorzystać z lepszego roku spółki? Na szczęście zawiązał się sojusz funduszy OFE i prawdopodobnie zablokują emisję bez PP, co bardzo mi pasuje. Nawet jeśli nie, to z pewnością nie odpowiadając na wezwanie zmuszają Sebastiana Kulczyka do wyskrobania drobniaków na podniesienie ceny. Bardzo możliwe, że będzie tu podobny scenariusz do POLENERGII, czyli ostatecznie spółka zbyt duża żeby ją zdjąć z giełdy i zakończy się to jej pozostaniem w chwalebnym gronie notowanych na GPW. Jest to też jedna z lepiej zachowujących się ostatnio spółek, ładnie podbiła mi całkowity wynik na IKZE.


Treści przedstawione na blogu są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego artykułu, ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie niniejszego artykułu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga