Podsumowanie kwartalne 2q 2023

 Przyszedł czas na nowe podsumowanie kwartalne. Wyniki są bardzo dobre, hossa trwa. Link do q1 2023 tutaj.

IKE:


IKZE:

Zacznijmy od zmian w portfelu: po pierwsze pojawił się w nim Answear.com, który zastąpił Agorę. Tak jak zapowiadałem, Agora nie spełnia moich oczekiwań wzrostu kursu i nie wygląda na to, żeby następowało dynamiczne odbicie na ich rynkach. Kina ciągle są słabe a biznes HoReCa pod presją inflacji. Przede wszystkim spółka jest nielubiana i nie ma dynamiki na kursie.

Answear.com jest niejako jej przeciwnością, spółka jest po dynamicznym ruchu w górę i rozwija się bardzo szybko na swoich rynkach. Liczę, że kurs również to odzwierciedli w kolejnym kwartale.

Otrzymałem dywidendę z TEN, ale jeszcze jej nie reinwestowałem, poczekam te kilka tygodni na wpłaty z OrangePL i Ciechu, żeby mieć większe sumy i uniknąć 5zł minimalnej prowizji.

R22 miałem dokupować, ale niestety uciekło dość wysoko i teraz się waham. Według mnie obecna wycena jest na tę chwilę dość wysoka (czekam na 80) i wolałbym jakąś korektę :) Zobaczymy, czy nastąpi. Co do samej spółki mam o niej dobre zdanie po obejrzeniu webinarów z zarządem. Zachęcam do oglądania, są dostępne na youtube.

Ambra spokojnie sobie czeka na dywidendy i raczej na razie nie będę jej dokupował (bo nie ma za co), chyba że zredukuję jakąś inną pozycję. Pozycja podobnie dość nudna, oczekuję wzrostu dywidend r/r więc nie będę jej wyrzucał nawet jeśli opadnie.

Enter Air według rekomendacji osiągnął swój szczyt jednak ja uważam, że są w stanie zarabiać na tyle, żeby osiągnąć poziom 60 zł na akcję i tam będę dopiero szukał sprzedaży lub wcześniej jeśli uznam że nadeszła recesja na ich rynku.

Kęty to wyjątkowo nudna pozycja dywidendowa. Nie zamierzam jej redukować (bo dobrze sobie radzi) ani powiększać (bo spółka jest stosunkowo duża). Czekam na dywidendy i dalsze wyniki, które mimo wszystko zaskakują pozytywnie, redukcja biznesu po szczycie koniunktury jest mniejsza niż się spodziewano.

LSI Software ruszyło po informacji o wejściu do akcjonariatu nowego inwestora. Sam jestem ciekawy co z tego wyjdzie i jak na razie nie zdecydowałem się pozbyć akcji. Z pewnością jednak patrzę na tę pozycję dość negatywnie bo dość długo ją trzymam a jest ciągle na minusie. Nauczka na przyszłość żeby brać większe dyskonto dla spółki należącej tylko do WIG.

OrangePL ostatnio opadło, ale jest na pierwszym miejscu do dokupienia za dywidendy. Po prostu spółka wydaje mi się niedowartościowana, mimo dość bezpiecznego profilu działalności.

XBS Prolog ostatnio zmieniło właściciela i nie jestem pewien jak się zachowa. Prawdopodobnie dywidenda zostanie utrzymana, ale jeśli nie, to planuję się pożegnać ze spółką.

PZU jest w pobliżu historycznych szczytów, ale nie sprzedaję ze względu na dywidendę. Planuję trzymać spółki których poziom wypłat dywidend przekracza 7% (od mojej ceny zakupu), jako że satysfakcjonuje mnie ogólnie taki wynik r/r. Jestem też przekonany że duże molochy poradzą sobie z inflacją podnosząc ceny, a więc również tak zrobi PZU. Możliwe że część pozycji sprzedam, jeśli dojdzie do ekstremalnego przewartościowania, ale na razie tego nie widzę.

XTB wypłaca właśnie historycznie najwyższą dywidendę, która zwraca mój oryginalny poziom zakupu w okolicach 4 zł (sprzedawałem na 2x i odkupiłem część po 12, stąd moje średnie tego nie pokazują). Czyli od tej pory trzymam je jakby za darmo. ABB nieco psuje obraz wartości spółki, ale jestem pozytywnie do niej nastawiony, bo jakby na to nie patrzeć tylko regulacje mogą zachwiać tym biznesem.

Ciech omawiam ostatni, ale nie znaczy to, że jest na ostatnim miejscu wśród obserwowanych przeze mnie spółek, wręcz przeciwnie. Nadchodzi spora dywidenda (2420 zł), która już została odcięta. Planuję pozbyć się spółki jeśli ostatni duży akcjonariusz też tak zrobi (chyba, że wtedy Kulczyk będzie posiadał 90%, to poczekam do wyciśnięcia). Niestety prawdopodobnie nie odbędzie się ta transakcja po satysfakcjonującej mnie cenie, chętnie zostałbym na pokładzie dłużej.


Treści przedstawione na blogu są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego artykułu, ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie niniejszego artykułu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga