Podsumowanie kwartalne q3 2023

Kolejne podsumowanie kwartalne, niestety naznaczone niewielkimi spadkami. Rynek zachowuje się źle i tak też jest w portfelu (względem maksimum, a nie poprzedniego kwartału), chociaż na oko jest nieco lepiej niż w benchmarkach. Wyniki za 2q 2023 tutaj.


 IKE:


IKZE:

Utrzymuję większość pozycji w portfelu. Lekko powiększyłem pozycję na Cyber_Folks (dawne R22) i dodałem ATM Grupę.

Ambra zaprocentowała wysoko, ale nie realizuję zysku ze względu na relatywnie wysokie dywidendy i spodziewane poprawy zysków.

Answear.com niestety okazał się, jak przewidywałem, bardziej dynamiczny niż Agora, ale w uciekaniu w dół. Pozycję utrzymuję mimo emisji akcji. Zakładam, że dynamika wyników nadrobi z nawiązką te nieczyste ruchy głównego akcjonariusza.

Cyber_Folks zostało powiększoną pozycją, na razie dość trafnie. Gdy rynek się uspokoi być może dalej dokupię pakiet, ale jeszcze nie zdecydowałem co wydaje mi się najlepszą okazją w tym momencie, a nie chcę dokupować przed posiedzeniem NBP.

Enter wydaje mi się, że został niesłusznie pokarany przez rynek spadkiem kursu, myślę nad dokupieniem pakietu. Czekam również na ogłoszenie dywidendy, która powinna dać zarobić nawet w przypadku braku ruchu na kursie.

Kęty dość ciekawy przypadek - na liście krótkich pozycji wisi dość mocno obstawiony spadek przez Marshall Wace, który chyba spodziewa się recesji w Polsce. Zastanawiam się nad realizacją moich zysków, ale też nad wysokością przyszłej dywidendy, która może zapewnić wystarczający poziom do pokrycia inflacji, a więc też ewentualnej utraty wartości mojego pakietu.

LSI raporty ciągle bez przełomu, ale pojawiają się pierwsze jaskółki zmian jak umowa z Orlenem. Wygląda na to, że zespół sprzedażowy pracuje i coś z tego może być w najbliższym czasie.

OrangePL nie zawodzi, powoli ale do przodu. Wydaje mi się, że ciągle mają potencjał i jest to dość bezpieczny zakład. Ryzykiem ciągle pozostaje aukcja 5g, ale tutaj spodziewam się ugodowego podzielenia tortu a nie zajadłej konkurencji o pasma.

XBS Prolog ciągle w niepewności co do dalszych losów dywidendy, ale poczekam aż to się rozstrzygnie. Mój pakiet jest mały i nie powinien wnosić wiele do ewentualnej straty.

PZU ciągle bardzo mocne. Szczyty historyczne jeśli uwzględniamy wykres po odcięciu dywidend. Przewidywane spore zyski i taka też powinna być dywidenda. Ewentualnie część mogę sprzedać jeśli pojawi się jakaś super okazja.

TSGames szkoda strzępić język. Mamy tu po prostu nieustającą bessę i niewiele widać na horyzoncie co mogłoby zmienić tę postać rzeczy. Nie chcę sprzedawać dywidendowego, jak by nie patrzeć, waloru po obecnej cenie i tylko to mnie trzyma na pokładzie.

XTB myślę nad dokupieniem pakietu, ale jeszcze nie po obecnych cenach. Dopóki rynek jest słaby prawdopodobnie i tu będą spadki. Swojego pakietu nie sprzedaję, zbieram spokojnie dywidendy.

ATM Grupa nie wykazała się dobrym wynikiem i właściwie powinna wylecieć, ale jeszcze nie zinterpretowałem raportu. Czekam tutaj na komentarze analityków i ewentualne prognozy na przyszłość. Podoba mi się nadal dywidendowy profil spółki, ale nie chcę zostawać na bardzo długo z inwestycją o niskim poziomie rentowności.

Ciech wyleciał już ze wszystkich benchmarków ze względu na niski freefloat i prawdopodobnie opuści mój portfel w wyniku przymusowego wykupu. Niestety, nie udało się uzyskać satysfakcjonującej mnie ceny bo po prostu wszystkie fundusze ruszyły na wyścigi sprzedawać swoje pakiety. Być może wszyscy kupowali w dołku dołka tylko nie ja :) Sam nie wiem, jak przy takim podejściu inwestorzy Ciechu mogą być zyskowni, ale to już oddzielna historia.


Treści przedstawione na blogu są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego artykułu, ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie niniejszego artykułu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga